dijous, 21 de febrer del 2013

Pels escenaris de Cloud Atlas

Aquesta setmana s'estrena Cloud Atlas als cinemes, la pel·lícula dels germans Wachowski rodada en part a Mallorca i en la que hi participen Tom Hanks i Halle Berry entre d'altres. Gairebé totes les escenes rodades a la nostra illa tenen per escenari els paisatges de la Serra de Tramuntanta: Sa Calobra, Formentor i el Puig Major i les crestes del Puig de ses Vinyes i el Puig de sa Plana. Amb un company del Diario de Mallorca dimecres ens decidirem a passejar i fotografiar part dels escenaris, concretament el Puig de ses Vinyes i el Puig de sa Plana, tots dos devora el Puig Major. Per una altra ocasió amb més temps deixam la segona de les localitzacions de la zona, l'Agulla del frare.

Si vos fixau a la roca hi ha una fletxa
vermella.
La primera pujada ja és una
demostració del que ens espera
Deixam el cotxe al mirador de Cúber i ens dirigim caminant direcció Sóller un centenar de metres fins que a la nostra esquerra veim un pas a la reixa, el creuam i tiram amunt cap a un primer conjunt de roques entre un petit grup d'alzines que tenim a la esquerra, no hi ha camí i just arribar aquestes roques veurem una fletxa vermella pintada a una pedra que ens indica la direcció a seguir, començam llavors una pujada dura per mig del roquissar, amb poques fites però amb la vista posada a un collet que hi ha darrera una alzina solitària, si salvam l'alzina per la dreta veurem una fita que ens marca el final del primer coll del dia. Durant tota la pujada i a la nostra esquena podrem veure unes vistes espectaculars de Cúber, Sa Rateta, Na Franquesa i l'Ofre, en ser dalt de tot del coll veurem per un costat això i per l'altre el massís del Puig Major

Vista de Cúber des del final del primer coll

El Puig Major des del primer Coll
A partir d'aquest moment ja només ens queda seguir les fites cap a la nostra dreta (mirant cap al Puig Major) i seguir la cresta que ens durà fins al Puig de Sa Plana. Caminarem tot el temps per damunt roca i hi ha alguns trams bastant aeris, però les vistes que se'ns descobreixen a part i part bé s'ho paguen.

La cresta i al fons el Puig de Ses Vinyes
Caminarem sempre per damunt roca
L'agulla del Frare, objectiu d'una segona excursió

Per damunt la cresta
Des de la cresta mirant a Sóller

El camí no és fàcil, i alguns trams son molt aeris
Aquesta reixa ens impedí el pas cap a Ses Vinyes
Son Torrella
Després de caminar una bona estona, pegant bots i anant molt en compte d'on posam els peus, passarem el Puig de Sa Plana i seguirem en direcció al Puig de Ses Vinyes, no deixarem la cresta en cap cas i trobarem fites (no moltes) però les suficients, fins que... Una reixa, que no ens deixa passar. Nosaltres tornarem enrera per temps, però hi ha un pas (que varem trobar) fet amb unes pedres que permet botar la reixa i continuar la cresta fins al Puig de Ses Vinyes (queda pendent), per tornar baixarem cap a la vall que hi ha entre nosaltres i el Puig Major, en direcció a la carretera dels militars fins que trobem un camí de carro (es veu tot el temps mentres baixam), l'agafam en direcció Sóller i en un no res passarem per les cases de Son Torrella i els seus dos safareigs i d'aquí cap a la barrera que salvarem amb el botador. D'aquí per la carretera arribarem al cotxe.
Barrera de Son Torrella amb botador

Aquí podeu veure aquesta ruta, disculpau algunes errades del GPS, crec que en necessitaré un altre.